Wednesday, May 18, 2005

Első lépések

Félkész cikk! - Nem nyilvános!

Mielőtt bármit is lépsz, egyeztesd a tervedet a mentoroddal!

Ha csak egyetlen egymondatos jó tanácsot adhatok az elinduláshoz, akkor az ez. Ismerd meg alaposan a programot, értsd meg, és ennek alapján tervezd meg az üzletedet. Fontos, hogy az első sorokban leszögezzem: nem leszel egyedül! Minden lépésedet gondosan megtervezett eszközök segítik, amelyek alapelveink jegyében egyszerűek, könnyen alkalmazhatóak, és még csak nem is kellemetlenek. (Ez azért fontos, mert a legtöbb emberben az „ügynök halála” képe ugrik be, holott a helyesen végzett hálózati munka semmi más, mint értelmes beszélgetések sorozata értelmes emberekkel. S ez pedig távolról sem kellemetlen, hamar rá fogsz jönni magad is J)

Tisztázd a céljaidat! Mi az a nagy álom, amelyet szeretnél megvalósítani, és mi az a legközelebbi cél, amelyet egy adott határidőre el szeretnél érni? Ha eddig nem tetted, mostantól naponta gondozd a céljaidat, ami semmi mást nem jelent, mint hogy vigyázol rá, és nem felejtkezel meg róla. Ha új a terület, végezd el a Csodalámpa könyv gyakorlatait, vagy a Levél a jövőből gyakorlatot!

A microfranchise program egy valóban kulcsrakész vállalkozás, olyan, mint egy remek autó, amit azért meg kell tanulni vezetni. Bevált modell, és bár friss tervezés, „új modell”, számtalan különlegességgel és újdonsággal, de nem neked kell a berepülő pilótának lenned. Ahogy a rendezvényeken látni fogod, sokan vezetik már elégedetten. Hallani fogod, hogy könnyű elindulni ezzel a vállalkozással, nem igények nagy befektetést – de ha nem figyelsz oda, és nem a kellő gondossággal vezeted, akkor semmi sem garantálja, hogy el is éred a céljaidat.

Ami nincs a járműben az a sofőr. Neked kell megtanulni a vezetését, te leszel az, aki megmondja, merre, kivel akarsz utazni, és milyen célokat akarsz elérni.

Nincs benne térkép, és nincs benne üzemanyag sem. A célok adják az irányt, és a késztetést, hogy ne a tévét nézd, hanem dolgozz. A célok alapján tudod megtervezni az üzletedet, hiszen nagyjából felbecsülhető, hogy mennyi munkával meddig lehet eljutni ebben a vállalkozásban. Érdemes számba venni, és tudatosítani magadban, hogy miért vagy része ennek a mozgalomnak legalább annyira tekinthető vállalkozásnak? Sokan elfelejtik, pedig e téren is számtalan sikertörténetet ismerünk, hogy a hálózatépítés ezer másra jó még a pénzkereseten kívül. Hogy csak egyet mondjak, remek ismerkedési alkalom, és nem egy „hálózati házasságot” ismerünk, kapcsolatokat, amelyek az égben, és egyszersmind valamelyik rendezvényen köttetnek.

A hálózatépítés a legolcsóbb önképzési lehetőséget kínálják ma Magyarországon. Nincs olcsóbb forrása azoknak az ismereteknek és készségfejlesztő eljárásoknak, amelyeket nem csak a hálózati üzlet építése közben kamatoztathatunk. Nézz csak körül, tele van a világ olyan emberekkel, akik a hálózatépítésnek köszönhetik, hogy rákaptak a kazettákra, sokan itt hallanak először a Mennyei próféciákról, és találkozhatnak olyan előadókkal, mint Csernus dr. vagy Tonk Emil.

Csak jelzem tehát: a hálózatépítés belülről szebb, mint amilyennek kívülről gondolják, s ha voltak rossz tapasztalataid vagy gyanakvásaid, tedd őket félre, és szerezz közvetlen tapasztalatokat.

Az üzemanyag nem más, mint a te személyes névlistád, amelyet már most el is kezdhetsz megírni! Útmutatót találsz a módjához a kapcsolatokról szóló könyvben. A legjobb, ha itt is megkéred a szponzorodat, hogy segítsen, mindenesetre mutasd meg neki, ami elkészült. Érdemes erre a célra egy külön füzetet használni, ahol be tudod jelölni, hogy mi történt azzal a kapcsolattal.

Ha beülsz ebben az autóba, ahhoz, hogy elindulj, üzemanyaggal kell feltöltened. Sokan már itt elvéreznek, és csodálkoznak, ha el sem indul ez a remekbe szabott jármű. A jó vaskos névlista adja az embernek a biztonságérzetet, azt a biztos tudást, hogy a „nagy számok törvénye” érvényesülni tud, függetlenül attól, hogy hogy dönt, akivel éppen beszélek.

Már jobb, ha most tudod, és tudomásul veszed, hogy ha minden bevezetés nélkül ajánlatot viszel az embereknek, a többség nemet fog mondani. Nem érdekli az ajánlatod. Mármint akkor. (Lehet, hogy egy hónap múlva érdekelni fogja, mert lett rá oka, hogy odafigyeljen az üzenetedre.)

Az elutasítást a legjobb megelőzni, már amennyire lehet. Fontos, hogy soha ne támadd le sem termékkel, sem a vállalkozási lehetőséggel a környezetedet, hanem mindig derítsd ki, hogy kinek van egyáltalán szüksége ezekre az információkra. Igazából semmi mást nem kell tenni, mint rendesen odafigyelni az emberekre. A „CSEPP” formula szerint az emberek egymás közt a legtöbbet a családról (CS), az egészségükről (E), a pénzről (P) és a partnerkapcsolataikról (P) beszélnek a legtöbbet. Csak figyelni kell, és hallani fogod, hogy melyik területén nem elégedett a másik. Ha az egészségére panaszkodik, megkérdezheted, hogy ismeri-e a Japántapaszt. Ha arról beszél, hogy képtelen kijönni a fizetéséből, vagy hogy hogy mennek fel az árak, vagy arról, hogy adósságai vannak, stb., akkor joggal és a legteljesebb természetességgel kérdezheted meg, hogy érdekli-e egy mellékfoglalkozásban végezhető vállalkozás, hallott-e már (és mit) a microfranchise programról.

Ha az „Akarsz-e egy jó kis mellékfoglalkozást?” kérdéssel robbanunk be a barátunk ajtaján, akkor egy büdös kis ügynökként viselkedsz, legalábbis ezt a benyomást kelted. Nem figyelsz oda, és nem veszed észre, hogy teljesen másutt jár az esze, és először meg kell hallgatnod a panaszait ahhoz, hogy jogod legyen a fenti kérdést feltenni.

Aztán az se mindegy, hogy hogyan beszélsz a vállalkozásodról. Ha a szívedben sok a kétség (a céggel, a termékekkel, a network marketinggel kapcsolatban), akkor ez látszik rajtad. Úgy is mondhatnám, - s remélem, emlékszel, a microfranchise programban nincs kifogás kezelés -, hogy legelőször a saját kétségeidet kell megszüntetned, és csak azután tudod képviselni azt, amit képviselsz (a céget, a termékeket, a network marketinget).

Mielőtt tehát nekikezdesz, írd össze a kérdéseidet, amelyek felmerülnek benned a kézikönyv elolvasása közben. Tudod kell, és kérlek így is tekintsd, hogy a Japántapaszhoz adott kis könvvet nem reklámfüzetnek szántam, és a használati utasítás szerepe is mellékes. Ez a kis könyv a bibliánk. Minden szava lényeges, és minden mondatát érdemes értelmezni. Ha bárkivel beszélek a programról, mindig ezt a füzetet használom: ott van a kezemben, idézek belőle, kérdezek belőle, használom. Egész nap velem van, mint egy kabala. Ha kérdez valaki valamit, tudom, hogy hányadik oldalon van a válasz. Nem kell egyből mindent megértened belőle, de ha felmerül egy kérdés, először mindig ehhez a könyvhöz fordulj, valahol meg kell találnod a választ.

S ez nem csak azért van így, mert sok munka van ebben a rövid könyvben. Azt kell mondanom, hogy sokkal nehezebb volt elkészíteni (szerencsére sok vezető segített benne), mint bámelyik másik könyvet, amelyet eddig írtam. A szöveg a hivatalos, és egyetlen cég által kiadott tájékoztató. Semmilyen más anyagot, fénymásolatot ne használj, a hazai törvények szerint a terméktapasztalatok is csak zárt körben cserélhetőek ki (Intranet).

A kérdéseket tedd fel a mentorodnak, hozd el tréningre vagy konzultációra, szerezd meg a választ magadnak! Gyakori hiba, hogy olyanok véleményét kérjük, akik nem értenek hozzá. Ha akarod, tegyél egy kísérletet, de nem érdemes: jó pár ezer bukott hálózatépítő már megtette helyetted. Biztos, hogy mindenki le fog beszélni minden fajta hálózatról, ez alól egyetlen kivétel van, ha ő éppen maga is hálózatot épít.

Ismerd meg ezt az iparágat, a céget, és persze azokat, akik már kicsit előrébb járnak, és el tudják mesélni a tapasztalataikat. Ha megismered ennek a 60 éve született értékesítési technikának, és egyben új, alternatív karrier lehetőségnek minden eddigi eredményét, elmúlik az az érzésed, hogy a pénztelenség miatt ráfanyalodsz egy alantas vállalkozásra. Aki megismeri, mit tudnak ezek a rendszerek, az inkább azt bánja, hogy miért nem tette le sokkal előbb az előítéleteit.

Ha komolyan gondolod a céljaidat, egyszer és mindenkorra el kell döntened, hogy minden rendezvényen ott leszel. Minden egyes rendezvényen, eleinte azért, mert szükséged van rá, aztán meg azért, hogy a munkatársaidat el tudd vinni a képzésekre.

A rendezvényeken találkozhatsz a „felső vonaladdal”, ismerd meg őket, kérd meg a mentorodat, hogy mindenkinek mutasson be, akivel egy csapatban dolgozol. Ha egyetlen mentort „használsz” csak, az annyi, mint ha negyedig sem nyomnád le a gázpedált. Ismerd meg azokat az embereket, akinek érdeke, hogy sikeres légy, derítsd ki, hogy ki miben lehet a segítségedre, építsd ki jó barátságot mindegyikükkel!

Ha a pszichiáter szemével nézem, akkor az elindulás legfontosabb mozzanata, hogy – felismerve a lehetőséget – újra mersz komoly célokat magad elé tűzni. Nagyon vigyázz a céljaidra, és arra, hogy kikkel töltöd az idődet. Ha ki akarsz ugrani a középszerűségből, meg kell találnod a partnereket is a vállalkozásodhoz. Ki kell keresned az ismerőseid, valamint az ismerőseid ismerőseinek a köréből azokat, akik komolyan választ keresnek életük valamelyik területén (CSEPP) a problémáikra. Türelmesen, szinte gyógypedagógus módjára kell kezelned az embereket, akik – ha még nem vetted volna észre – nem ésszerűen viselkednek, és elsősorban azokra hallgatnak, akikben megbíznak.

Kezdd el megtanulni a szakmát! Az első 4 ciklus a tanulás időszaka, melletted a mentorod, a hátad mögött a cég által biztosított eszközök és képzések. Használj ki minden lehetőséget, a rendezvényeken jegyzetelj, és nézd is át a jegyzeteidet rendesen. 2 hónap múlva önállóan fogsz tudni dolgozni, és rád vár az a feladat, hogy a hozzád kapcsolódó embereknek segíts a rendszer megismerésében és a bevált munkamódszerek megtanításában.

Összefoglalom az eddigieket:

1. Ülj le, ismerd meg alaposan a microfranchise programot!
2. Tisztázd a céljaidat!
3. Kezdd el írni a névlistádat!
4. Ird össze a kérdéseidet és tedd fel a mentorodnak!
5. Minden rendezvényen legyél ott!
6. Ismerd meg a felső vonaladat!
7. Kövesd azokat, akik már sikeresek a microfranchise programban!

Ha felkészültél, és lélekben is megerősítetted magad, kezdd el!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home